03 January 2011

Starting on job

Today is 3rd January 2011.. Aku start kerja secara tiba-tiba. Kerja pe ko chapa??? Ni yang aku excited gilew nak citer kat kowang.. Malam semalam. Abi suh bangun awal besok pagi sebab nak bawak gi jumpa tauke motor. Pe kes la nk bawak aku g jumpa tauke motor. (kalau boleh nak jawab cmtu la. tp tak macam kurang hajar plak kan). Aku tanya la.. Kenapi bi? Aku introduce dulu panggilan bapak aku. Aku panggil bapak aku is 'Abi'. Senang citer kan.. Korang dah kenal. Abi cakap da tauke motor berkenan dengan aku. Huh! celake tol tauke ni. ada hati nak kenan2  suke lak dengan aku. Abi aku cakap, dia nak offer kerja la.. Kerja mende lak men motor2 ni kan.. Abi cakap besok tau la Pa....

Pagi besok tu, (pagi tadi la). Aku memang tak ingat langsung sal kerja ni. Abi kol.. Pergh.. Masa tu  berlari aku masuk tandas.. Dah ready semua. Gerak r gi Bukit Payung. Kedai tu kat Bukit Payung. 

Citer time masuk office terus la erk..

Masuk je office dia.. Aku dah macam orang nak beli motor dah.. Steady je buat-buat tengok motor. Bajet kaya r tengok motor mahal.
motor cam gini la aku nengok.

Pastu da la Pak Cik tu tegur aku. ' ni nok mende'. Aku buat gaya malu2 meow aku cakap, 'umm.. nok jupe toke, ni anok mat saberi ning'. pastu dah kecoh da office tu.. dia suh g kat dia. Then, mula la topik2 yang disembangkan. Cakap sal motor la. Sal bisnes la. aku kosong. Mende la Pak Cik ni cakap hal bisnes dengan aku. Ayat last Pak Cik tu cakap cmni. 'doh nok keje sining dop'. Aku terkejut r. Aku tak tahu la masa tu. Tengah blur ke bengong ke ape. Aku main terima je job tu. Aku tak tahu jawatan sebagai apa. Dia cakap suh jual motor je. dush!!! ambik kau. Jual jela. Pastu da la akak tu. Aku manggil dia kak ta je.. Dia la yang ajar aku sume. Buat akaun la, key in data la, harga motor la. Sume aku kena start on zero balik bab kira-kira ni. Tadi pon tambah tolak je pon aku salah kira.  so stupid la. Blajar punya belajar, aku lupa nak makan. Tengok punya excited aku belajar. Semua kes salah kira tu la. bodo la.. haha.. 

Huh.. anyway pengalaman pertama aku kerja best la. Uppss.. Not first time. umm. Maybe Second time la kot after stop practical dlu. Such a big damn!. 

besok, mintak-mintak la aku dapat bangun awal. 

p/s : kerja aku start kul 9a.m to 5.30p.m

3 comments:

  1. selamat mula kerja pa sayang !

    kalau ada kawasaki LX, inform aku eah.??

    ReplyDelete
  2. bereh2.. kalu kawan mu nak moto gtaw aq yew... haha...

    ReplyDelete