14 January 2011

Rindu TAE KWAN DO

TAE KWAN DO.. Aku tak tahu macam mana aku nak describe pasal ni. Aku betul-betul rindukan sukan jenis seni mempertahankan diri tae kwan do ni.. Bila diingatkan balik kan. Kalau dedulu, aku rajin je turun latihan. Nak jumpa master punya pasal. Master aku ni namanya Sir Paneer (SP).
SP ni memang baik. Cara dia latih kiteorang, memang cukup memukau. Dia kasi aura. Aura dia cukup best. SP ni buat aku senang dengan dia. Dah macam bapak sendiri. Tapi tak kan nak panggil bapak lak kan. Setahu aku umor dia pon tak sampai 30 agi. Kira, still lagi hot la. Hensem pon boley tahan. haha.. 


Yg baju merah aku bulat tu la dia.


amacam? hensem tak? haha.. dia ni baik taw. Time jahat dia memang tak ley tahan. Time dia dera aku, aku rasa macam nak nangis.. Yang best jugak time tu, dia pandai main angin aku taw. maksud main angin tu, time aku tunjuk emosional sikit kan, pandai je dia buat lawak bodoh ntah pape dia tu. Aku tetap suke dia. Dia buat anak buah dia selesa dengan dia taw. Boley buat kawan. Anyway tak nak la citer pasal dia semua kan. Kalau nak cerita, banyak kisah tentang dia ni. Kita skip-skip dulu. Cerita pasal kawan-kawan plak.

Geng-geng tae kwan do ni plak, aku tak berapa nak kamcing sangat. Lebih-lebih lagi dengan pompuan. Aku pon tak tahu kenapa. Maybe, diorang semua dah ada partner kot. Kalau sir suruh pair-pair, mula la aku terkial-kial cari yang lebih. Kalau ada Kak Fani, tu la nasib baik aku. Ada geng. Lagi pon, dengan orang lain aku tak boleh sangat. Tak mesra. By the way, diorang sbenarnya memang bez. Aku baik jugak dengan si ezri ni. Baik pon sebab 1 kelas dengan mamat tu. Tapi kan, geng-geng tae kwan do ni best. Tak banyak bising la. Diorang sporting.

Pernah satu ari tu, hari lahir aku dah lepas 3 hari camtu la.. tetiba dia buat suprise lak nak nyambut-nyambut birthday aku. Serius, mula-mula aku nengok kek tu dari jauh, aku excited la sebab malam tu dapat makan kek. Hari jadi sape la kan. Aku join skali la kumpul-kumpul kat kek tu. Tapi duk blakang sikit la. Time tu jugak semua geng-geng aku tu tengok len macam kat aku. Ape hal plak kan. Then sir Nazid la manggil aku suh duk depan. Pastu dengan soseh-soseh mulut sape ntah, aku tak sempat nak tengok. Cakap bertuahnya syarfa. Birthday dia la hari ni. Hari ni mende lak ni. Silap orang ke silap tarikh diorang ni kan. Aku punya dah lepas. Mula la muke aku tarik blur.. Sir Nazid lak cakap aku buat-buat tak tahu. Aku tengok la kat kek tu. Ada rupanya nama aku. SP cakap, memang nak sambut syarfa punya la.. Aku senyum sipu-sipu r. haha.. Nak jadi klakar lak, lilin satu batang pon tak ade aku nak tiup. Kanak-kanak lak dah kecewa. Demi nak merialisasikan impian kanak-kanak tu, ezri pon kuarkan lighter dia, then kuarkan api. Pastu aku tiup la yang kononya lilin tu. haha..







Tu lah dia. Aku memang rindukan tae kwan do. Rindu latihan, rindu nak belasah orang, rindu Sir Paneer aku tu, rindu kawan-kawan. Rindu semua la.



p/s : Sir, so sorry sebab dah buat sir kecewa dengan saya. Kalau boleh, saya nak berlatih dengan sir lagi..



No comments:

Post a Comment